2 Şubat 2009 Pazartesi

Dantel Havlu Kenarı 127

dantel havlu kenarı 128

dantel havlu kenarı 128b

Hayırlı günler sevgili cevherciler. Geçenlerde televizyonda ve gazetelerde bir haber çok dikkatimi çekti bir o kadar da üzdü beni. 80 bin kişinin ölü akrabasının adına maaş almaya devam ettiği konu ediliyordu. Dudak uçuklatacak bir rakam bu. 8 değil, 80 değil, 800 değil, 8000 değil. Tam tamına 80 bin. Ne oldu bize böyle? Güya yüzde 90′ı müslüman bir ülke Türkiye. Yazıklar olsun bizlere ki çoğumuzun müslümanlığı nüfüs cüzdanlarındaki İslam ibaresiyle sınırlı kalıyor. Nerde sahtekarlık nerde hinlik o bizde mevcut. İki gün önce bu konudan üzülerek yakınırken kayınvalidem bu üzüntüme bir üzüntü daha ekledi. Doğu da bazı illerde kadınlar eşlerinden boşanarak kayınpederleriyle resmi nikah kıydırarak ölmek üzere olan kayınpederinin maaşının boşa gitmesini (!) engelliyorlarmış. Nikah sadece kağıt üzerinde. Kendi eşiyle olan evlilikleri devam etmekte. Hayretim bunu duyunca bir kat daha arttı doğrusu. Ben bu tarz şeyleri müslümanlarım yapacağını ummazdım, yakıştıramazdım. Ama olmuştu işte.
Bir yerde okumuştum, kim demişti hatırlamıyorum ama anlam olarak şöyle bir cümleydi. “Sahabe bugünkü müslümanları görse bunlar müslüman değil derdi, bugünün müslümanları sahabeyi görse bunlar delidir, derdi.” Şu yaşadığımız dünyaya baktığımızda ne kadar doğru bir cümle değil mi?

Neyse çenem düştü yine. Bu gece eşimi askere yolculuyorum hayırlısıyla .Ankara, Mamak’a kısa dönem askeri olarak gidiyor eşim. İçim biraz buruk. İnşallah hayırlısıyla atlabilseydik şu dönemi. Bugün evimiz çok yoğun bir gün geçirecek gibi gözüküyor.
Buradan evladı, eşi, kardeşi, babası, nişanlısı askere giden ve askerde olan herkese sabırlar ve hayırlı tezkereler diliyorum. Ahhh aahhh zor işler bu işler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder